Čtvrtek, 18 dubna, 2024
magazin
DomůRady a návodySEO pre e-commerce: ako nájsť správne kľúčové slová

SEO pre e-commerce: ako nájsť správne kľúčové slová

Výskum kľúčových slov je nevyhnutnou súčasťou každej SEO stratégie pre e-commerce. Získate pojem o tom, ako ďalej rozvíjať svoje podnikanie v online svete a odhalíte dopyty, ktoré zákazníci používajú na nájdenie vašej webovej stránky.

Vďaka správne zvoleným kľúčovým slovám sa umiestnite vyššie na stránke s výsledkami vyhľadávania, čo vedie k zvýšeniu viditeľnosti, návštevnosti a predaja.

Objem vyhľadávania

Objem vyhľadávania (search volume) sa vzťahuje na celkový počet vyhľadávaní mesačne pre konkrétnu kľúčovú frázu. Mali by ste sa zamerať na kľúčové slová s vysokým objemom vyhľadávania. Zistíte ho bezplatne pomocou Google Search Console.

Zámer vyhľadávania 

Ignorovanie zámeru vyhľadávania spôsobuje, že sa webové stránky umiestňujú vo výsledkoch vyhľadávania pre nesprávne kľúčové slová alebo priťahujú nesprávne cieľové publikum. Obe možnosti predstavujú premárnené príležitosti a peniaze. 

Keď niekto zadá dopyt ako „výmena čelného skla Trnava“ jeho zámer je jasný – chce nájsť spoločnosť v Trnave, ktorá sa venuje výmene skla (navigačný zámer). Ak však niekto vyhľadá kľúčovú frázu „typy horských bicyklov“ jeho zámerom je nájsť informácie o produktoch (informačný zámer). Svoje kľúčové slová by ste mali upraviť tak, aby k vám priviedli správny typ zákazníka.

Relevantné vyhľadávanie

Ak ste už začali budovať svoj elektronický obchod a vybrali ste si kľúčové slová, mali by ste začať sledovať ich poradie vo výsledkoch vyhľadávania. Môžete sa spoľahnúť aj na bezplatné nástroje ako Google Search Console.

Ak ešte len začínate a chcete si vytvoriť vlastný elektronický obchod, tvorba woocommerce webu (WordPress) bude pre vás tou najjednoduchšou cestou.

Kľúčové slová konkurencie

Posledným krokom pri prieskume kľúčových slov je kontrola umiestnenia vašej konkurencie. To vám pomôže určiť, koľko práce budete musieť vynaložiť, aby ste sa dostali na vrchol vyhľadávania.

Niekoľko vecí, na ktoré si treba dať pozor počas prieskumu konkurencie:

  1. Konkrétne kľúčové slová, na ktoré sa zameriavajú.
  2. Počet spätných odkazov.
  3. Odkiaľ pochádzajú ich spätné odkazy.
  4. Témy, ktoré obsah pokrýva, jeho kvalita.

S tým vám pomôžu nástroje Semrush alebo rozšírenia Google Chrome. Stačí vložiť URL adresu a získate metriky ako objem organického vyhľadávania, organická návštevnosť, počet spätných odkazov atď. Niektoré nástroje vám poskytnú aj zoznam podobných kľúčových slov, na ktoré sa môžete zamerať.

Je jedno čomu sa venujete – či už predávate technológiu na potlač textilu, bio produkty alebo módnu obuv, ak budete poznať svoju konkurenciu, oveľa jednoduchšie ju porazíte.

Foto: elements.evato.com

- Reklama -spot_img

Aktuálne správy

- Reklama -magazín