Pozerali ste sa niekedy na úspešného podnikateľa a premýšľali ste, v čom spočíva jeho tajomstvo? Sklameme vás – zázračný vzorec, ktorý by fungoval pre každého neexistuje. No ak sa pustíte do niektorej z nasledujúcich stratégii, nemôžete tým nič pokaziť.
Ak ste pripravení posunúť svoje podnikanie o krok vpred, pustite sa do čítania:
1. Automatizujte
Koľko času strácate vykonávaním opakujúcich sa úloh? Ak ste unavení z monotónnych úkonov, pravdepodobne nastal čas na automatizáciu. Využite technológie, vďaka ktorým získate čas na rozvíjanie svojho podnikania.
V dnešnom technologickom svete existuje množstvo spôsobov automatizácie. Tu je niekoľko nápadov, ktoré môžete realizovať:
- Nastavte chatbota, ktorý bude odpovedať na základné otázky.
- Použite plánovač na plánovanie príspevkov na sociálnych sieťach.
- Vytvorte rezervačný systém (Online rezervačný systém pre joga štúdio, telocvičňu, plaváreň, posilňovňu…).
- Vytvorte automatické odpovede na e-maily.
Existuje množstvo ďalších možností automatizácie, no môžete začať s týmito.
2. Urobte pre zákazníkov niečo navyše
Bez zákazníkov by vaša firma zlyhala. Vžite sa na chvíľu do ich kože a preskúmajte svoje produkty, webstránku a služby zákazníkom ich očami. Je niečo, čo treba zmeniť alebo zlepšiť? Môžete spraviť len niečo jednoduché, čo však zmení pohľad zákazníka na vašu spoločnosť. Napríklad:
- Priložte ručne písané poďakovanie do balíkov.
- Venujte čas personalizácii e-mailu s menom zákazníka.
- Posielajte narodeninové e-maily alebo zľavy.
- Vložte k objednávke drobný darček.
Tieto malé gestá môžu výrazne prispieť k tomu, aby sa vaši zákazníci cítili výnimočne.
3. Najmite si odborníkov
Ak sa vaše podnikanie pomaly rozrastá a na niektoré úkony ste už krátki, oslovte odborníkov. Môžete si napríklad najať spoločnosť na spracovanie účtovníctva. Peniaze sú citlivá téma a určite nechcete nikde spraviť chybu. Profesionálni účtovníci majú nespočetne veľa skúseností, dokážu predvídať problémy, s ktorými sa možno stretnete a poradiť vám do budúcnosti. Obráťte sa na odborné právne a daňové poradenstvo či marketingovú spoločnosť a užívajte si ich výhody.
4. Starajte sa o svojich zamestnancov
Väčšina zamestnancov chce mať pocit, že ich nadriadení si ich vážia. Ako vedúci spoločnosti môžete podniknúť kroky, ktoré zlepšia morálku a produktivitu. Ak si vy budete vážiť svojich zamestnancov, oni si budú vážiť vás a vašu spoločnosť a spravia všetko preto, aby ste boli spolu úspešní. Starajte sa o ich zdravie a bezpečnosť (starostlivé vypracovanie BOZP), ponúknite im benefity a vytvorte si s nimi priateľský vzťah plný vzájomného rešpektu.
Nemusíte sa pustiť do všetkých stratégií naraz. Vyberte si jednu z nich, a keď sa dostanete k úspešnému koncu, posuňte sa ďalej.
Foto: elements.envato.com